Campagnes

Kombijdepolitie.nl voert in samenwerking met een reclamebureau al jaren landelijke wervingscampagnes voor functies bij de politie; als agent, vrijwilliger, bij de recherche of in de bedrijfsvoering. Hieronder een overzicht van de meest recente campagnes.

Expert in ICT?

Maak er politiewerk van In juni 2014 startte de werving voor de nieuwe ICT-dienst van de politie. 250 vacatures voor functies als systeembeheerder, testmanager, software engineer en anderen, verspreid over het land. De campagne moet aantonen dat ICT onderdeel is van het primaire proces (je voegt iets belangrijks toe aan het politiewerk) en complexer is dan je denkt. De uitingen koppelen het ICT-werk aan het politiewerk en leiden naar de actiepagina ict.kombijdepolitie.nl >. Deze campagne is genomineerd voor een Magneet jaarpijs in de categorie in- en outdoor. De bekendmaking vind plaats op 6 november. Bekijk het filmpje over de Politie ICT-campagne.


Vrijwilligerscampagne

In november 2013 lanceerde de politie de imago- en wervingscampagne voor vrijwilligers. De campagne bestaat uit vier foto’s met echte politievrijwilligers. De foto toont de vrijwilliger in zijn/haar dagelijkse bezigheid en legt de link naar het vrijwilligerswerk bij de politie. Alle uitingen verwijzen naar de op maat gemaakte website www.wordpolitievrijwilliger.nl waar de verhalen van de vrijwilligers in de campagnefoto’s weer terugkomen. Het doel is om het publiek ervan bewust te maken dat ook zíj dit kunnen doen. Of je nou lerares, student, verpleegkundige of accountant bent. Iedereen kan zich inzetten voor een veilige samenleving.


High Tech Crime

Superexperts die alles weten van bits en bytes, bitcoins en wallets in de cloud. Om deze mensen te werven ontwikkelde Team High Tech Crime samen met Tweakers een campagne. De communicatie via vakgerelateerde media leidde naar een experience waar bezoekers op interactieve wijze een kijkje konden nemen in de wereld van cybercrime en kennis konden maken met het werk van het team. In een online cybercrime challenge, een realistische game,werd tactische en digitale kennis ultiem op de proef gesteld. ‘Spelers’ moesten met minimale aanwijzingen codes kraken, om zo de plannen van een cybercrimineel te achterhalen.
  

Screenjezelf

Deze campagne uit 2011 richtte zich op de werving van ‘goede’ agenten. De bedoeling is dat je als geïnteresseerde aan het denken wordt gezet of jij de juiste mentaliteit en eigenschappen hebt voor het politiewerk en dat je bewuster solliciteert. Ben je benieuwd hoe de campagne eruit ziet en hoe deze wordt ingezet? Bekijk hier de video van de wervingscampagne.
   

Magneet

De wervingscampagne van High Tech Crime won in 2013 in de categorie ‘online campagnes’ een Magneet. De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie reikt jaarlijks beoordeelt de ingezonden campagnes op creativiteit, consistentie en effectiviteit.

SanAccent

De wervingscampagne 'screenjezelf' heeft de prestigieuze communicatie-vakprijs SAN Accent in de categorie Personeel gewonnen. De SAN Accenten worden uitgegeven door de Stichting Adverteerdersprijzen Nederland (SAN).

Favoriete werkgever

De politie heeft meerdere jaren de Intermediair Award gewonnen voor meest favoriete werkgever in de categorie non-profit.